https://follow.it/amir-samdani?action=followPub

Monday 23 December 2019

نونية أبي الفتح البستي

زيادة المرء في دنياه نقصان
وربحه غير محض الخير خسران
انسان کےلیے زیادہ دنیاداری نقصان دہ ہے.اور اس کا نفع بھی بجز خالص خیرکےنقصان کا سامان ہی ہوتاہے.
وكل وجدان حظ لا ثبات له
فإن معناه فى التحقيق فقدان
اور ہرشخص کے لیے ایک ناپایدار حصہ ہوتاہے.اور اس کا مطلب یہ ہے کہ وہ بھی ایک دن منقطع ہوجایے گا.
يا عامرا لخراب الدهر مجتهدا
بالله هل لخراب العمر عمران
اے برباد دنیاکوآباد کرنے کی کوشش کرنےوالے.بخدا مجھے بتا!کیا یہ برباد دنیازندگی بھرکے لیے ہے.
وياحريصا علي الأموال تجمعها
أنسيت أن سرور المال أحزان
اور اے مال و دولت جمع کرنے کے حریص,کیا تم یہ بھول گیےکہ مال و دولت کی شادمانی غم و اندوہ کا سبب ہے.
دع الفؤاد عن الدنيا وزينتها
فصفوها كدر والوصل هجران
دنیااور اس کی چمک دمک سے دل لگانا چھوڑدے.کیونکہ  اس کی خوشنمایی حقیقتا گدلاپن اور اس کا وصل دراصل ہجر ہے.
وأرع سمعك أمثالا أفصلها
يفصل ياقوت و مرجان
اور جن مثالوں کو میں اس طرح تفصیل سے بیان کررہاہوں انہیَں تم کان کھول کر سن لوجیساکہ یاقوت اور موتی الگ الگ ہوجاتے ہیں.
أحسن إلى الناس تستعبد قلوبهم
فطالمااستعبد الإنسان إحسان
لوگوں کے ساتھ حس سلوک کرکے ان کے دلوں پر حکمرانی کرو کیونکہ بسااوقات انسان احسان کا غلام ہوجاتاہے.
ياخادم الجسم كم تسعى لخدمته
أتطلب الربح في مافيه خسران
اے اپنے جسم کے خدمتگار تو کب تک  اپنی خدمت میں لگا رہے گا کیاتونقصان دہ چیزوں میں نفع ڈھونڈ رہا ہے.
أقبل على النفس واستكمل فضائلها
فأنت بالنفس لا بالجسم إنسان
اپنے نفس کی طرف توجہ کر,اور اسے خوبیوں سے آراستہ کیونکہ تو نفس کے ساتھ ہے اور نفس کا نام انسان ہے ڈھانچے کا نہیں.
وكن على الدهر معوانالذي أمل
يرجو نداك فإن الحر معوان
اور جو تمہاری سخاوت و فیاضی کاامید وار ہوتم اس کی پریشانی میں زیادہ سےکام آوکیونکہ شریف آدمی دوسروں کامددگار ہوتاہے.
واشدد بحبل لله معتصما
فإنه الركن إن خانتك أركان
اگر لوگوں نے تمہارے ساتھ خیانت کی ہےتو تم اللہ کی رسی کو مضبوطی سے پکڑلوکیونکہ وہ مضبوط ومستحکم ہے.
من يتق الله يحمد في عواقبه
ويكفه شر من عزوا ومن هانوا
جو خداسے ڈرتاہے انجام کار وہ بہتر ہوتاہے.اور ہر چھوٹے بڑے کی اذیت و شر سے محفوظ ہوجاتاہے.
من استعان بغيرالله في طلب
 فإن ناصره عجز و خذلان
جواپنی ضرورت میں غیراللہ سے مدد مانگتاہےتو حقیقت یہ ہے کہ اس کامددگار عاجزاور کمزورہے.
من كان للخير مناعا فليس له
على الحقيقة إخوان وأخدان
جو کسی کوبھلایی سے روکتاہے مصیبت کے وقت حقیقت یہ ہے کہ اس کا کویی بھایی اورساتھی نہیں ہوتا.
من جاد بالمال مال الناس قاطبة
إليه والمال للإنسان فتان
جولوگوں پر اپنامال فیاضی سے خرچ کرتاہے اس کا سارانفع بعد میں اسی کو ہی ہوتاہے.اور مال انسان کےلیے فتنہ ور ہے.
من سالم الناس يسلم من غوائلهم
وعاش وهو قرير العين جذلان
جولوگوں کے ساتھ سلامت روی سے رہتاہےتو وہ ان کےشرور سے محفوظ رہتااور چین سکون کی زندگی گذارتاہے.
من كان للعقل سلطان عليه غدا
وما على نفسه للحرص سلطان
جو عقل کا محافظ بن کر اس کے خلاف کام کرتاہےاسے کیاہوگیاکہ وہ اپنے خرمن نفس کی حفاظت نہیں کرپاتا.
من مد طرفا بفرط الجهل نحو هوى
أغضى على الحق يوما وهو خزيان
جو خواہشات کی طرف شدت جہالت میں ہاتھ بڑھاتاہے.تو وہ ایک دن ذلیل ہو کر حق سے پھر جاتاہے
من استشار صروف الدهر قام له
على الحقيقة طبع الدهر برهان
گردش ایام  کی حقیقت جس پر کھل جاتی ہے. تو اس پر زمانہ کی طبیعت بطور دلیل منکشف ہوجاتی ہے
من يزرع الشريحصد في عواقبه
ندامة ولحصدالزرع إبان
جوبدی کی کاشت کرتا ہے ہےانجام کار ندامت کاپھل کاٹتاہے.اور کاشت کی کٹایی کا ایک وقت مقررہے.
من استنام إلى الأشرار نام وفي
قميصه منهم صل وثعبان
جو برے لوگوں سے مانوس ہوکرمطمین ہوجاتاہے. گویاوہ  آستین میں سانپ اور ازدھے لے کر سوجاتا ہے.
كن ريق البشرإن الحر همته
صحيفة وعليها البشر عنوان
نرم خو بن,یقینا شریف آدمی کی ہمت ایک کتاب ہے اور خندہ پیشانی یانرم خویی اس کاعنوان ہے.
ورافق الرفق في كل الأمور فلم
يندم رفيق ولا يذممه إنسان
اور ہر معاملہ میں نرمی اور مہربانی کابرتاوکر تاکہ کبھی کویی انسان برایی نہ کرے اور کسی دوست کے سامنے شرمندہ نہ ہونا پڑے.
ولا يغرنك حظ جره خرق
فالخرق هدم ورفق المرء بنيان
اور تجھےوہ نصیبہ دھوکے میں نہ ڈال دےجواپنے ساتھ سوراخ لیے ہویے ہے.تو سوراخ انہدام ہے,اور انسان کی حقیقی بنیاد اس کی نرمی طبع میں ہے.
أحسن إذا كان إمكان ومقدرة
فلن يدوم علي الإحسان إمكان
اگرہمت و قدرت ہو تواحسان وبھلایی کامعاملہ کراس لیے کہ انسان میں ہمیشہ استطاعت نہیں رہتی.
فالروض يزدان بالأنوارفاغمة
والحربالعدل والإحسان يزدان
چمن کھلی ہویی کلیوں سےدلہن بن جاتاہےاور آزاد وشریف آدمی عدل واحسان سے آراستہ ہوجاتاہے.
صن حروجهك لا تهتك غلالته
فكل حر لحرالوجه صوان
اپنے چہرے کی شرافت وآزادی کی حفاظت کر اس کے غلاف کو چاک نہ کرکیونکہ ہرشریف آدمی دوسرے شریف چہرے کا محافظ ہوتاہے 
دع التكاسل في الخيرات تطلبها
فليس يسعد بالخيرات كسلان
تو بھلایی کی طلب میں سستی نہ کر کیونکہ کاہل انسان نیک کاموں میں سعادت مند نہیں ہوتا
لا ظل للمرء يعرى من نهى وتقى
وإن أظلته أوراق وأفنان
کسی شخص کے پاس  خوف و رضا سےبے نیاز کرنے والاسایہ نہیں ہوتا اگرچہ اسے پتوں اور ٹھنیوں نے سایے میں لے رکھا ہو.
والناس أعوان من والته دولته
وهم عليه إذاعادته أعوان
لوگ اس کے حامی ومددگار ہوتے ہیں جو والی حکومت ہو.جب حاکم پرکویی حملہ آور ہوتاہے تو وہ اس کے مدد گار بن جاتے ہیں.
سحبان من غير مال باقل حصر
وباقل في ثراء المال سحبان
سحبان بن وایل جیسا خطیب مال کے بغیرباقل ہے جو بات کرنے پر قادرنہ تھا اور باقل مالی فراوانی ہونے پرسحبان بن جاتاہے.
لاتودع السر وشاء به مذلا
فمارعى غنمافي الدو سرحان
بے قرار چغلخور کو اپناراز مت بتاکیونکہ جنگل میں لاابالی چرواہا بکریوں کی حفاظت نہیں کرپاتا.
لاتحسب الناس طبعا واحدا فلهم
غرائز لست تحصيهن ألوان
تم ہر شخص کو ایک ہی طبیعت کا مت سمجھاکروکیونکہ لوگوں کی طبیعتیں رنگارنگ اور مختلف ہوتی ہیں.
ما كل ماء كصداء لوارده
نعم ولا كل نبت فهو سعدان
ہر پانی اپنے گھاٹ میں آنے والے کے لیےخوشگوار نہیں ہوتا.اور ہاں ناہی ہرگھر میں سعدان گھاس ہوتی ہے.
لاتخدشن بمطل وجه عارفة
فالبر يخدشه مطل وليان
تمہیں کویی دوست آشناٹال مٹول کے ذریعے دھوکہ نہ دےکیونکہ نکوکار کوٹال مٹول اور آسودگی دھوکہ دیتی ہے.
لاتستشرغير ندب حازم يقظ
قداستوى فيه إسراروإعلان
توکسی ہوشمند,دانا,اور ذہین آدمی کے سواکسی اور سے مشورہ مت کرکیونکہ ایسے شخص کا ظاہر باطن یکسا ں ہوتا ہے
فللتدابير فرسان إذاركضوا
فيها أبروا كماللحرب فرسان
میدان جنگ کی طرح تدبیروں میں بھی شہسوارآزمودہ کار ہوتے ہیں.چنانچہ جب وہ ایڑ لگاتے ہیں تو کامیاب ہوجاتے ہیں
وللأمور مواقيت مقدرة
وكل أمر له حد وميزان
ہر معاملہ کے لیے اوقات,حد,انتہااور ناپنے کے لیے پیمانہ ہوتا ہے.
فلاتكن عجلافي الأمور تطلبه
فليس يحمد قبل النضج بحران
ہنگامی معاملہ کے سراغ میں جلدی نہ کرکیونکہ مقدمی تحقیق سے قبل نامکمل ہونے کی وجہ سے بہتر نہیں ہوتا
كفى من العيش ماقد سد من عوز
ففيه للحر قنيان وغنيان
زندگی گذارنے کے لیے معمولی خورد ونوش کافی ہے بس اتنی مقدار شریف آدمی کے لیے مہیا ہوحایے تو کام چل جاتاہے
وذوالقناعة راض من معيشته
 وصاحب الحرص إن أثرى فغضبان
قناعت پسند اپنی زندگی میں خوش اور مطمین  رہتاہےاور لالچی مالدار ہونے کے باوجودناخوش اور پریشان رہتاہے
حسب الفتى عقله خلا يعاشره
إذاتحاماه إخوان وخلان
جوان کے لیے کافی ہے کہ اپنے دوستوں میں اطمینان کی زندگی گذاررہاہو جب وہ بچنے لگتا ہے تو بھایی اور دوست
خوب ہوجاتے ہیں.
همارضيعا لبان حكمة وتقى
وساكنا وطن مال وطغيان
وہ دونوں حکمت و تقوی کے طفل شیر خوار ہیں دولت اور سرکشی دونوں ایک ہی وطن کے باشندے ہیں
إذا نبا بكريم موطن فله
وراء ه في بسيط الأرض أوطان
جب وطن کسی شریف آدمی کے بارے میں اطلاع دےتو یاد رکھیں اس کےلیے زمین میں اس کے علاوہ بھی وطن ہوں گے
ياظالما فرحابالعز ساعده
إن كنت في سنة فالدهر يقضان
اے قوت بازو کی بناپر ظلم کرنے والےتو عزت وجاہ کی وجہ سے فرحاں وشاداں ہےاگر تو اونگھ میں ہے تو زمانہ بیدار ہے.
مااستمرأالظلم لوأنصفت آكله
وهل يلذ مذاق المرء خطبان
ياأيها العالم المرضي سيرته
أبشر فأنت بغير الماء ريان
اے دانشمند پاکیزہ اخلاق انسان میں تمہیں خوشخبری دیتاہوں کہ تو بغیر پانی ہی کے سیراب ہو
وياأخاالجاهل لو أصبحت في لجج
فأنت مابينها لاشك ظمآن
اور اے جاہل برادر اگرچہ تو سمندر ہی میں کیوں نہ ہواس کے باوجود تو یقینا پیاسا ہی رہے گا
لاتحسبن سرورا دائما أبدا
من سره زمن ساء ته أزمان
یہاں کی خوشی کو تو دایمی مت سمجھ, جویہاں ایک زمانہ خوش رہتاہے اسےکیی زمانہ تک براییاں ملتی ہیں
يا رافلا في الشباب الوحف منتشيا
من كأسه هل أصاب الرشد نشوان
اے عنفوان شباب میں اپنےجام سے مست ہونے والےکیاتو نشے اور مستی میں راہ یاب ہوجایے گا
لا تغترر بشباب رائق خضل
فكم تقدم قبل الشيب شبان
جوانی کے دھوکے میں پڑکر یہ مت بھولو کہ بہت سے جوان بڑھاپے سے پہلے ہی چل بسے ہیں
ويا أخاالشيب لو ناصحت نفسك لم
يكن لمثلك في الإسراف إمعان
اور اے بڑھاپے میں قدم  رکھنے والےتیرا نفس صحتمند رہے فضولیات سے تم جیسوں کو سروکار نہ رکھنی چاہیے
هب الشبيبة تبلي عذر صاحبها
ماعذرأشيب يستهويه شيطان
فرض کرو جوانی اپنےلوازمات کاعذرکررہی ہواس وقت اس بڑھاپے کاکیاہوگا جسےشیطان نے مد ہوش کررکھاہو
وكل كسرفإن الدين يحبره
ومالكسرقناة الدين جبران
اللہ جسم کی ہر ٹوٹی ہویی ہڈی کو جوڑدیتاہے.لیکن دین کی ٹوٹی ہولکڑی کو نہیں جوڑتا
خذها سوائرأمثال مهذبة
فيها لمن يبتغي التبيان تبيان
ان پاکیزہ اور مہذب لوگوں کی حکمت یادکرکے ان لوگوں کوروشنی حاصل کرنی چاہیےجو روشنی حاصل کرنا چاہتے ہیں
ماضر حسانها والطبع صائغها
أن لم يصغهاقريع الدهرحسان
کلمات حکمت کی جادوگری کو جبکہ انہیں حکیم طبیعتوں نے وضع کیا ہے کویی نقصان پہنچانے والانہیں اگرچہ ان کی تیاری میں قادرالکلام شاعروں نے حصہ نہ لیاہو

3 comments:

  1. اپنے صرف دو لاين كا مطلب لخها هے باکی کيو نهي

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. بقیہ اکثر اشعار کا بھی ترجمہ لکھ دیا ہے

      Delete